Cumartesi, Ekim 04, 2008

Nükleer Enerji ve GDO'lar

Wikipedia'da biraz araştırma yaptım...

Dünya'da çalışır halde 439 nükleer santral varmış. Avrupa Birliği ülkelerinde 147, ABD'de 104 reaktör çalışıyormuş.

ABD, Fransa, Japonya, Rusya, İngiltere, Kuzey Kore, Kanada, Almanya, Hindistan, Ukrayna, İsveç ve Çin 10'dan fazla nükleer santale sahip olan ülkeler. (aşağıdaki bağlantıdan listenin tamamına bakınız)

Fransa, elektrik üretiminin %80'ini nükleer enejiden sağlıyormuş. Fransa'da şu anda inşası süren bir reaktör ve teklif aşamasında olan bir reaktör daha varmış.

Hali hazırda nükleer santrale sahip olan ülkelerin neredeyse tümünde inşası süren yada planlama aşamasında olan yeni santraller var.

Bu bilgileri aldığım listeye şu adresten ulaşabilirsiniz;
http://en.wikipedia.org/wiki/Nuclear_power_by_country

Nükleer karşıtı eylemcilere karşı şiddet kullanılmasını kesinlikle tasvip etmiyorum.

Tam olarak bilmiyorum, aranızda bilen varsa ve anlatırsa sevinirim; Fransa nükleer santrallerini inşa ederken nükleer karşıtları neler yapmışlar? Fransa bunlara ne yapmış? Avrupa'da toplam 147 adet reaktör çalışırken, Dünya'da toplam 439 reaktör çalışırken bizim kuracağımız reaktör tüm dünyayı bir anda riske mi sokacak?

Ben ifade özgürlüğünün yanındayım. Protesto etmek isteyen etsin ama bu protestoların ardındaki mantığı anlamıyorum.

İki yıl Pamukkale Üniversitesi Fen Fakültesi Fizik bölümünde okudum. Bölüm başkanımız Prof. Dr. Hasan Erdoğan Türkiye'de nükleer santral konusununda danışmalık görevi olan bilimadamıydı. Toplantıları hep protestolarla engellendiği için gizli yer ve tarihlerde buluşma kararı alınmış. Yapacakları en gizli toplantıların bile bir şekilde haber alınıp yine eylemlere sahne olduğunu anlatmıştı. Yani devletin bu işle görevlendirdiği ekipten en az biri eylemcilere haber veriyor. Hasan hocam bize santralleri enine boyuna anlatmıştı. Türkiye'de nükleer santraller yapılmasını istiyordu.

O dönem de Bernard Cohen'in Çok Geç Olmadan adlı kitabını da okudum. Size de tavsiye ederim. http://kitap.tubitak.gov.tr/k010.html

Ben nükleer enerji santrallerini destekliyorum.

İkinci bir konu GDO... Genetiği değiştirilmiş organizma konusu... Aynı nükleer konusu gibi...

Ben Fizik bölümünden sonra Biyoloji okudum. Genetik neymiş, nasıl değiştirir, neler yapılırmış öğrendim... Hayatımda GDO protestosu kadar saçma birşey görmedim. Okulumuzda bu konuda eylemler yapıldı... Ben de gidip eylemcilerle konuştum ve hiç birşey bilmediklerini gördüm. Eğer okul yönetiminde olsam o eylemlere katılan Biyoloji öğrencilerini bir daha hiçbir üniversitede okuyamama şartı ile okuldan atardım. Zira birinci sınıfta daha işin abecesi seviyesinde öğretilen şeyleri anlamayan bir insan okulda boşuna yer işgal ediyor demektir.

GDO'ya hayır diyenler aslında itiraz ettikleri şeyin endüstriyel tarım olduğunu farkedemiyorlar. Olayı genetik lafı ile süslemişler, neden bilmiyorum kendilerini ve halkı kandırıyorlar.

Zararlı GDO vardır. İnsanı öldürecek GDO bile yapılabilir. Ama tüm GDO'lar zararlıdır demek yanıltmadır. Açık bir yanıltmadır. Biri çıkıp “tüm bitkiler zararlıdır” diyebilir... Yüzlerce zehirli bitki sayabilir ama bu onu asla haklı çıkarmaz.

Nükleer karşıtlığı da böyle... Bilimsel temeli yok... Pratikte birşey ifade etmiyor.

Nükleer karşıtları, ya da GDO karşıtları ile karşılaştığımda dalga geçiyorum... Ne kadar ahlaki bir davranış bu tartışılır ama bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olan, bunu da stand felan açıp, domates kılığa felan girip yapan insanlara saygı duyamıyorum. Olayı bilmiyormuş gibi yaklaşıp neler saçmaladıklarını dinlediğimde kendimi tutamıyorum. Biri size gelip gitar çalmak parmak kanseri yapıyormuş, “gitara hayır” felan dese siz ne yapardınız?

1 yorum:

Ali Servet Donmez dedi ki...

Nukleer enerji ve Turkiye'nin konumu hakkinda http://ozemre.com/ sitesinde "nukleer" anahtar kelimesini aramanizi tavsiye ederim...