Çarşamba, Ocak 25, 2006

reGNUm free dictionary

Uzun süredir -gerçekten- eksikliğini hissettiğim, ne gerek var deyip hep vazgeçtiğim işe bugün başladım. reGNUm özgür sözlük! Aslında web'de beslenen ve offline olarak da kullanılabilen bir sözlük çok orijinal bir fikir değil, ama yapmak istiyorum. Mevcut sözlüklerden çok sıkıldım, kendime iş çıkarmak istiyorum. Projenin ismi de esas motivasyon unsuruna işaret ediyor :)
Şu anda veritabanı yapısı üzerinde çalışıyorum, PostgreSQL'de bir veritabanı oluşturarak başlıyacağım. Daha sonra PHP ile veritabanına sorgular göndermeye ve arayüzü biraz şekillendirmeye başlayacağım. Bu ara en sevdiğim kelimeleri de veritabanına girmiş olurum. Aslında veritabanı projenin çok büyük bir kısmını oluşturuyor, sonradan eklediğim field'lar için kodu yamamaktan nefret ederim... Belki tembellikten; ama bu tembellik sayesinde "başlarken iyi düşünme" prensibine sıkı sıkıya bağlanıyorum. Eğer sözlük hakkında fikirleriniz varsa ya da geliştirme sürecinde benimle birlikte çalışmak isterseniz bana e-mail atın lütfen, en küçük katkı bile beni motive edecek...

reGNUm özgür sözlük projesini duyurduğum sayfa burada... Teknik ayrıntıları oradan öğrenebilirsiniz... [25 Ocak 2006, henüz çok fazla teknik ayrıntı yok :( ]

Hiç yorum yok: